Over MOB

Ministry of Beauty, kortweg MOB, werd in 1995 opgericht als kappersgroothandel. Al snel werd het bedrijf distributeur voor L’ANZA en producent van het eigen merk KIS Haircare. Vanaf dat moment ging alles in een stroomversnelling en groeide MOB uit tot een geliefde grote speler in professionele haar- en huidverzorging.

Noem het passie of gedrevenheid, feit is dat MOB schoonheid steeds weer op een hoger plan weet te zetten. Kijk alleen al naar het professionele, duurzame assortiment: L’ANZA, KIS Haircare, It’s a 10 Haircare, 18.21 Man Made en Absolution – stuk voor stuk awardwinnende merken.

Dat MOB meer is dan alleen leverancier, blijkt wel uit het veelomvattende aanbod: van seminars tot haarmodeshows – de enthousiaste mooimakers van MOB doen er alles aan om de kapper, de beauty professional en zijn/haar klanten van dienst te zijn. En altijd op maat – voor iedere relatie. Met als overtreffend doel: de schoonheid van het haar en de huid optimaliseren en te behouden!

Onze merken

Over ons
L’ANZA gebruikt de nieuwste technologieën voor het sterkste, gezondste haar. Terwijl veel haarverzorgingsmerken claimen dat zij het haar verzorgen, is L’ANZA het enige merk dat in staat is om het haar te herstellen. Dankzij het Keratin Healing System, drievoudige UV kleurbescherming, Nano Science Delivery System, sulfaatvrije shampoos en het Flower Shield Complex, HERSTELT, VERZEGELT & BESCHERMT L’ANZA elk haartype en biedt het maximale glans en kleuren die langer houden!
Over ons
KIS Haircare combineert het beste uit de Amerikaanse en Europese haarverzorging tot één complete en unieke haarverzorgingslijn. Het systeem bevat een revolutionaire formule die, geheel naar Amerikaanse traditie, focust op herstel van het haar van binnenuit. Waar Amerika sterk is in het daadwerkelijk repareren van haar, loopt Europa voorop als het gaat om technieken in haarkleuring en permanent. KIS Haircare brengt het beste uit deze twee werelden samen in een geweldige haarverzorgingslijn, met als gemene deler voor alle producten: het Keratin Infusion System. De verzorgende en herstellende producten van KIS zijn verrijkt met het revolutionaire Keratin Infusion System. Dit systeem bevat naast keratine, gelijk aan menselijk haar, botanische kruidenextracten die rijk zijn aan vocht. Door deze speciale formule is KIS in staat de natuurlijke hoeveelheid keratine – en daarmee het natuurlijke vochtgehalte – in het haar te herstellen. Door het lage moleculaire gewicht dringt de keratine diep door in het haar en herstelt het. Hierdoor is het haar weer bestand tegen schadelijke invloeden zoals: zonlicht, vervuiling, wassen en stylen. Het herstelde haar biedt bovendien een uitstekende basis om chemische processen zoals permanenten en kleuren goed te kunnen doorstaan. Kleurpigmenten hechten zich nu eenmaal beter op gezond haar en dekken beter, zodat de kleur langer mooi blijft. Permanenten krijgen op gezond haar meer elasticiteit en veerkracht. KIS is daardoor dé garantie voor mooi, sterk én glanzend, tot in de puntjes verzorgd haar!
Over ons
Carolyn Aronson is een succesvolle ondernemer, filantroop en de oprichtster van It’s a 10 Haircare, één van de weinige professionele haarverzorgingsmerken in eigendom van en bestuurd door een vrouw. It’s a 10 Haircare is ontstaan uit haar frustratie over zeer uitgebreide lijnen haarverzorgingsproducten waarbij de onderlinge verschillen niet meer te begrijpen waren. Ze stelde zich een productlijn voor die voor iedereen geschikt is en waarbij je slechts één product nodig hebt voor professionele resultaten van salonkwaliteit. Haar avontuur begon met huidige absolute ster in het assortiment; Miracle Leave-In. Dit product werd al snel beroemd en befaamd onder professionele haarstylisten in de USA die maar al te graag de voordelen van dit cultproduct deelden met hun klanten.
Over ons
Absolution is een huidcosmetica merk uit Frankrijk; ook de toeleveranciers zijn gevestigd in Frankrijk en samen zorgen we voor een duurzame ontwikkeling van de producten. Zelfs onze verpakkingen zijn duurzaam en worden gerecycled en/of zijn recyclebaar en bedrukt met plantaardige inkten. De non-aerosol verpakkingen zijn gemaakt van polypropylene (PP) om te garanderen dat het product beschermd wordt tegen oxidatie en bacteriën, die de houdbaarheid van het product verminderen. Het gebruik van polypropylene vermindert ook de ecologische impact op het transport.
Over ons
Het verhaal van 18.21 Man Made begint bij kappersgoeroe Angel del Solar. Op z’n 15de stond hij al met de schaar in de hand bij de befaamde Peluquerias Romero in zijn geboorteland Spanje. Als International Educator voor het toonaangevende Pivot Point leidde hij leraren op in Spanje, Rusland, Portugal en Argentinië, daarna verhuisde hij naar Seattle. Hier werd hij lid van het Gene Juarez Artistic Team en eigenaar van drie Angelo Mendi Salons.